KARRIERE
HOS
IREP

Velkommen til en karriere hos iRep

Hos iRep har vi siden 2009 foretaget over 200.000 reparationer af smartphones, tablets og computere og er Danmarks største uafhængige reparatør med seks butikker fordelt over hele Danmark. Udover reparationer har vi et bredt udvalg af tilbehør samt brugte iPhones og iPads, som vi sælger fra vores butikker og vores webshop.

 

Vores målsætning er at være markedsledende i branchen – både for kunder og ikke mindst medarbejdere. Vi har stort fokus på medarbejderudvikling og har mange eksempler i virksomheden på medarbejdere, som internt har arbejdet sig op til lederstillinger eller andre positioner med stort ansvar.

 

På denne side kan du læse flere eksempler på, hvordan karrierer for nogle af vores nuværende medarbejdere er forløbet hos os. Du kan også blive klogere på vores indsats for miljøet og sidst men ikke mindst få et overblik over vores ledige stillinger i øjeblikket.

 

Inden du læser videre, vil vi dog anbefale dig at se videoen i toppen af siden. Den giver nemlig et fremragende indblik i, hvilken virksomhed vi er.

MEDARBEJDERHISTORIER

Klik på hver medarbejders billede for at læse deres historie

MEDARBEJDER
HISTORIER

Klik på hver medarbejders navn for at læse deres historie

Hvornår startede du hos iRep, og hvilke stillinger har du haft indtil nu?

Jeg startede hos iRep som tekniker i foråret 2016. I min tid som tekniker havde jeg en stor berøringsflade med hele organisationen og arbejdet var meget vekslende med frihed under ansvar. Jeg var med til at starte en garantiafdeling op og sammen med vores servicechef lancerede jeg også reparation af Apple-computere. Til trods for min relativt korte tid i virksomheden, så blev jeg i efteråret 2018 forfremmet til salgschef, hvilket selvfølgelig betyder, at jeg i dag sidder med endnu større ansvar og er en del af virksomhedens administration.

Hvorfor ville du gerne arbejde hos iRep?

Jeg har arbejdet med reparation af smartphones og andet IT siden jeg gik i folkeskole – først på hobbybasis og senere som selvstændig. iRep har altid været en stor og markant spiller i markedet og jeg har altid holdt øje med virksomheden på afstand. Jeg fulgte med i mediedækningen, annoncer, koncepter m.v. og har altid været imponeret over deres udvikling og størrelse samt deres gode omtale fra kollegaer i branchen. Alt dette gjorde til sidst, at jeg ikke kunne modstå at sende en ansøgning, da jeg så de søgte teknikere.

Hvad er mest inspirerende ved dine opgaver i din nuværende stilling?

Det er svært at beskrive det mest inspirerende ved min stilling, da jeg føler jeg sidder med rigtigt mange super fede opgaver i hverdagen. Mange af dem er udfordrende, lærerige opgaver, foruden at tale om det ansvar jeg bliver givet. Det finder jeg i sig selv meget inspirerende og det motiverer mig hver dag til at levere mit bedste for at optimere, rekonstruere og starte nye projekter, lave ændringer eller noget helt tredje.

Hvordan vil du beskrive forholdet mellem kollegaerne i iRep?

Virksomheden bærer præg af et tæt sammenhold til trods for distancerne mellem vores butikker. Det ses til alle fællesarrangementer, hvor folk snakker, danser og hygger sig gevaldigt til trods for vi dagligt er spredt fra Aalborg til København. Der er højt til loftet i dagligdagen, og vi er også gode til at ses uden for arbejdstiden, hvilket er to vigtige ting for mig personligt.

Hvilket råd vil du give en person, der overvejer at søge job hos iRep?

Kom igang! Du kommer ikke til at fortryde det!

Hvornår startede du hos iRep, og hvilke stillinger har du haft indtil nu?

Jeg startede hos iRep i april 2017. Her startede jeg som salgsassistent på deltid med henblik på at blive reparatør senere hen. I september 2017 blev jeg så ansat som tekniker på fuldtid.

Hvorfor ville du gerne arbejde hos iRep?

Jeg fandt en jobannonce fra iRep, hvor jobbeskrivelsen fangede mig med det samme. Jeg havde aldrig hørt om iRep førhen, men jeg har altid været interesseret i mobilteknologi. Jeg ville gerne arbejde hos iRep, fordi det førte mig tilbage til de drømme, jeg havde da jeg var yngre, om at lave telefoner selv.

Hvad er mest inspirerende ved dine opgaver i din nuværende stilling?

Jeg reparerer mange telefoner hver uge. Dette er telefoner der i andres øjne er erklæret døde, men som jeg kan reparere, så de efterfølgende fremstår som nye! Det at vi kan hjælpe vores kunder, så de slipper for at skulle købe en helt ny telefon eller miste alle deres vigtige billeder, er meget inspirerende.

Hvordan vil du beskrive forholdet mellem kollegaerne i iRep?

Forholdet mellem kollegaerne er godt. Vi hjælper hinanden når der er brug for det, og på samme tid har vi plads til at være os selv og hygge os omkring hinanden. Vi har det sjovt, men vi respekterer også hinanden og vores arbejdsopgaver.

Hvilket råd vil du give en person, der overvejer at søge job hos iRep?

Jeg vil råde dig til, at være opsat på travle arbejdsdage og at lære nye ting hver dag. Et spændende arbejdsmiljø og en god stemning. Og at være open-minded over for ny teknologi.

Hvornår startede du hos iRep, og hvilke stillinger har du haft indtil nu?

Jeg startede i sommeren 2014 som tekniker i Aalborg-afdelingen. Efter 8 måneder startede jeg som afdelingsleder for Aalborg og Aarhus. Den stilling har jeg haft lige siden.

Hvorfor ville du gerne arbejde hos iRep?

Grundet min interesse i teknik og hvordan det virker, søgte jeg en stilling som deltidstekniker, da jeg på det tidspunkt gik i skole. Arbejdet fangede mig, og nu er der gået snart 4 år med et job, hvor jeg glæder mig til at tage fat på den næste dag og udfordring.

Hvad er mest inspirerende ved dine opgaver i din nuværende stilling?

Interessen for teknikken var helt klart afgørende de første par år. Eftersom lederrollen udvikler sig mere og mere er den største inspiration, når jeg kan se, at de tiltag og det personalearbejde der bliver brugt energi på, gør en forskel for de andre medarbejdere.

Hvordan vil du beskrive forholdet mellem kollegaerne i iRep?

I de afdelinger jeg færdes mest i (Aalborg og Aarhus) har vi en meget afslappet og munter stemning i et professionelt miljø. Vi gør meget ud af at mødes efter arbejde til en øl, brætspil eller andet. Det giver et godt samarbejde internt. Butikkerne i mellem er vi desværre langt fra hinanden, men de fleste bruger lige et minut mere i telefonen med kollegaerne for hyggens skyld. Derudover har vi den årlige sommerfest i københavn hvor alle får mulighed for at sætte ansigt på telefonstemmerne.

Hvilket råd vil du give en person, der overvejer at søge job hos iRep?

Gør det. Vi er en meget blandet samling af personer og der er plads til alle. Giver du iRep din loyalitet, så kan du forvente, at den bliver gengældt.

Hvornår startede du hos iRep, og hvilke stillinger har du haft indtil nu?

Jeg har næsten været med fra begyndelsen og startede som deltidstekniker i juli 2010. Efter et uddannelsesophold i udlandet kom jeg tilbage til iRep i 2011, hvor jeg kom i praktik i administrationen og siden som studiemedhjælper, inden jeg i januar 2014 blev ansat på fuld tid som kommunikationsansvarlig.

Hvorfor ville du gerne arbejde hos iRep?

Da jeg oprindeligt blev ansat som tekniker var der ikke de store tanker bag, men efter at have været væk fra virksomheden i et halvt år ifm. min uddannelse, var jeg meget ivrig efter at vende retur, da jeg så iRep som en arbejdsplads, hvor man kunne få lov at udvikle sig og hele tiden blive udfordret med nye, spændende opgaver.

Hvad er mest inspirerende ved dine opgaver i din nuværende stilling?

I min stilling er der sjældent to dage der er ens. Jeg har konstant mange forskellige projekter i søen på samme tid, hvilket selvfølgelig giver meget afveksling i hverdagen. Samtidigt har jeg også ansvarsområder, hvor den langsigtede udvikling er mere i fokus, hvilket jeg også nyder.

Hvordan vil du beskrive forholdet mellem kollegaerne i iRep?

Jeg har set mange venskaber blive formet mellem kollegaer gennem tiden, og langt de fleste af dem fortsætter ufortrødent efter de ikke længere er kollegaer hos iRep. Jeg ved ikke, om hele æren for dette kan tilskrives iRep, men jeg er ganske sikker på, at den afslappede tone og det høje humør hjælper til.

Hvilket råd vil du give en person, der overvejer at søge job hos iRep?

Gør op med dig selv, om du er klar til at binde din nære fremtid til iRep. Hvis du er klar til at træde 100% ombord, så er det kun dig selv der sætter grænserne for, hvor langt du kan nå.

Stilling: Salgschef

Hvornår startede du hos iRep, og hvilke stillinger har du haft indtil nu?

Jeg startede hos iRep som tekniker i foråret 2016. I min tid som tekniker havde jeg en stor berøringsflade med hele organisationen og arbejdet var meget vekslende med frihed under ansvar. Jeg var med til at starte en garantiafdeling op og sammen med vores servicechef lancerede jeg også reparation af Apple-computere. Til trods for min relativt korte tid i virksomheden, så blev jeg i efteråret 2018 forfremmet til salgschef, hvilket selvfølgelig betyder, at jeg i dag sidder med endnu større ansvar og er en del af virksomhedens administration.

Hvorfor ville du gerne arbejde hos iRep?

Jeg har arbejdet med reparation af smartphones og andet IT siden jeg gik i folkeskole – først på hobbybasis og senere som selvstændig. iRep har altid været en stor og markant spiller i markedet og jeg har altid holdt øje med virksomheden på afstand. Jeg fulgte med i mediedækningen, annoncer, koncepter m.v. og har altid været imponeret over deres udvikling og størrelse samt deres gode omtale fra kollegaer i branchen. Alt dette gjorde til sidst, at jeg ikke kunne modstå at sende en ansøgning, da jeg så de søgte teknikere.

Hvad er mest inspirerende ved dine opgaver i din nuværende stilling?

Det er svært at beskrive det mest inspirerende ved min stilling, da jeg føler jeg sidder med rigtigt mange super fede opgaver i hverdagen. Mange af dem er udfordrende, lærerige opgaver, foruden at tale om det ansvar jeg bliver givet. Det finder jeg i sig selv meget inspirerende og det motiverer mig hver dag til at levere mit bedste for at optimere, rekonstruere og starte nye projekter, lave ændringer eller noget helt tredje.

Hvordan vil du beskrive forholdet mellem kollegaerne i iRep?

Virksomheden bærer præg af et tæt sammenhold til trods for distancerne mellem vores butikker. Det ses til alle fællesarrangementer, hvor folk snakker, danser og hygger sig gevaldigt til trods for vi dagligt er spredt fra Aalborg til København. Der er højt til loftet i dagligdagen, og vi er også gode til at ses uden for arbejdstiden, hvilket er to vigtige ting for mig personligt.

Hvilket råd vil du give en person, der overvejer at søge job hos iRep?

Kom igang! Du kommer ikke til at fortryde det!

Stilling: Tekniker

Hvornår startede du hos iRep, og hvilke stillinger har du haft indtil nu?

Jeg startede hos iRep i april 2017. Her startede jeg som salgsassistent på deltid med henblik på at blive reparatør senere hen. I september 2017 blev jeg så ansat som tekniker på fuldtid.

Hvorfor ville du gerne arbejde hos iRep?

Jeg fandt en jobannonce fra iRep, hvor jobbeskrivelsen fangede mig med det samme. Jeg havde aldrig hørt om iRep førhen, men jeg har altid været interesseret i mobilteknologi. Jeg ville gerne arbejde hos iRep, fordi det førte mig tilbage til de drømme, jeg havde da jeg var yngre, om at lave telefoner selv.

Hvad er mest inspirerende ved dine opgaver i din nuværende stilling?

Jeg reparerer mange telefoner hver uge. Dette er telefoner der i andres øjne er erklæret døde, men som jeg kan reparere, så de efterfølgende fremstår som nye! Det at vi kan hjælpe vores kunder, så de slipper for at skulle købe en helt ny telefon eller miste alle deres vigtige billeder, er meget inspirerende.

Hvordan vil du beskrive forholdet mellem kollegaerne i iRep?

Forholdet mellem kollegaerne er godt. Vi hjælper hinanden når der er brug for det, og på samme tid har vi plads til at være os selv og hygge os omkring hinanden. Vi har det sjovt, men vi respekterer også hinanden og vores arbejdsopgaver.

Hvilket råd vil du give en person, der overvejer at søge job hos iRep?

Jeg vil råde dig til, at være opsat på travle arbejdsdage og at lære nye ting hver dag. Et spændende arbejdsmiljø og en god stemning. Og at være open-minded over for ny teknologi.

Stilling: Butikschef

Hvornår startede du hos iRep, og hvilke stillinger har du haft indtil nu?

Jeg startede i sommeren 2014 som tekniker i Aalborg-afdelingen. Efter 8 måneder startede jeg som afdelingsleder for Aalborg og Aarhus. Den stilling har jeg haft lige siden.

Hvorfor ville du gerne arbejde hos iRep?

Grundet min interesse i teknik og hvordan det virker, søgte jeg en stilling som deltidstekniker, da jeg på det tidspunkt gik i skole. Arbejdet fangede mig, og nu er der gået snart 4 år med et job, hvor jeg glæder mig til at tage fat på den næste dag og udfordring.

Hvad er mest inspirerende ved dine opgaver i din nuværende stilling?

Interessen for teknikken var helt klart afgørende de første par år. Eftersom lederrollen udvikler sig mere og mere er den største inspiration, når jeg kan se, at de tiltag og det personalearbejde der bliver brugt energi på, gør en forskel for de andre medarbejdere.

Hvordan vil du beskrive forholdet mellem kollegaerne i iRep?

I de afdelinger jeg færdes mest i (Aalborg og Aarhus) har vi en meget afslappet og munter stemning i et professionelt miljø. Vi gør meget ud af at mødes efter arbejde til en øl, brætspil eller andet. Det giver et godt samarbejde internt. Butikkerne i mellem er vi desværre langt fra hinanden, men de fleste bruger lige et minut mere i telefonen med kollegaerne for hyggens skyld. Derudover har vi den årlige sommerfest i københavn hvor alle får mulighed for at sætte ansigt på telefonstemmerne.

Hvilket råd vil du give en person, der overvejer at søge job hos iRep?

Gør det. Vi er en meget blandet samling af personer og der er plads til alle. Giver du iRep din loyalitet, så kan du forvente, at den bliver gengældt.

Stilling: Kommunikationsansvarlig

Hvornår startede du hos iRep, og hvilke stillinger har du haft indtil nu?

Jeg har næsten været med fra begyndelsen og startede som deltidstekniker i juli 2010. Efter et uddannelsesophold i udlandet kom jeg tilbage til iRep i 2011, hvor jeg kom i praktik i administrationen og siden som studiemedhjælper, inden jeg i januar 2014 blev ansat på fuld tid som kommunikationsansvarlig.

Hvorfor ville du gerne arbejde hos iRep?

Da jeg oprindeligt blev ansat som tekniker var der ikke de store tanker bag, men efter at have været væk fra virksomheden i et halvt år ifm. min uddannelse, var jeg meget ivrig efter at vende retur, da jeg så iRep som en arbejdsplads, hvor man kunne få lov at udvikle sig og hele tiden blive udfordret med nye, spændende opgaver.

Hvad er mest inspirerende ved dine opgaver i din nuværende stilling?

I min stilling er der sjældent to dage der er ens. Jeg har konstant mange forskellige projekter i søen på samme tid, hvilket selvfølgelig giver meget afveksling i hverdagen. Samtidigt har jeg også ansvarsområder, hvor den langsigtede udvikling er mere i fokus, hvilket jeg også nyder.

Hvordan vil du beskrive forholdet mellem kollegaerne i iRep?

Jeg har set mange venskaber blive formet mellem kollegaer gennem tiden, og langt de fleste af dem fortsætter ufortrødent efter de ikke længere er kollegaer hos iRep. Jeg ved ikke, om hele æren for dette kan tilskrives iRep, men jeg er ganske sikker på, at den afslappede tone og det høje humør hjælper til.

Hvilket råd vil du give en person, der overvejer at søge job hos iRep?

Gør op med dig selv, om du er klar til at binde din nære fremtid til iRep. Hvis du er klar til at træde 100% ombord, så er det kun dig selv der sætter grænserne for, hvor langt du kan nå.

Historien om iRep

Året var 2009. iPhone 3GS var netop kommet på markedet, og kunderne stod i kø for at få fingrene i den tredje generation af Apples ekstremt populære produkt. Den ene af vores ejere, Brian Funch, befandt sig på dette tidspunkt i USA, hvor han studerede på et universitet i San Diego. Ligesom mange andre måtte han sande, at en iPhones trykfølsomme skærm nok så flot ud, men også var noget mere skrøbelig. Et slag eller et lille fald kunne hurtigt føre til at en ødelagt skærm, og netop en ødelagt skærm lærte han sig selv at udskifte. Kundegrundlaget blandt venner og medstuderende var stort i San Diego, men postkassen begyndte også at blive fyldt med ødelagte iPhones hjemme fra Danmark. På trods af leveringstiden kunne det bedre betale sig at få lavet sin iPhone på den anden side af Atlanten end at få den lavet i et af Apples servicecentre i Danmark, hvor ekspeditionstiden dengang ofte var flere uger. Derudover satte kunderne også pris på kvaliteten og pålideligheden i Brians service.

 

Netop kvalitet og pålidelighed blev nøgleord, da Brian i slutningen af 2009 besluttede at gøre en levevej ud af sin reparationsservice.

Virksomheden fik navnet iRep, og fra start var det et absolut hovedfokus for os, at reparationerne skulle udføres med reservedele, der var af en kvalitet, vi kunne stå 100% inde for. Derudover var det vigtigt for os, at serviceniveuet var højt, og at alle kunder blev taget hånd om – glade som mindre glade.

Siden da er vi rykket fra en kælder til et kontorhotel, videre fra én butik til to butikker, til de seks butikker og et hovedkontor, som vi har i dag.

 

Vores adm. direktør, Jakob Højland, startede selv som tekniker, inden han steg i graderne og købte sig ind i virksomheden og blev medejer sammen med Brian. Under deres ledelse har vi oplevet markant organisk vækst, hvilket en stigning i omsætning fra 500.000 kr. til over 40 mio. kr. er et tydeligt bevis på. Vi har løbende udvidet vores produktportefølje og er stolte over at have været markedsledende i snart et årti.

 

Vores historie er dog stadig kun lige begyndt, og vi håber at du har lyst til at træde ombord og hjælpe os til at nå nye højder.

Vil du også kæmpe for miljøet?

Sidste år blev der smidt 50 ton elektronikaffald i skraldespanden, men kun 15% af dette blev genbrugt. Sammenlagt udgør elektronikaffald kun 2% af den samlede mængde affald, men det står for 70% af de giftige affaldsstoffer.

 

Hos iRep vil vi gerne være med til at bremse denne udvikling. Det gør vi ved at tilbyde kvalitetsreparationer samt køb og salg af smartphones, tablets og computere. På den måde tilbyder vi kunderne et miljørigtigt alternativ til det gængse forbrugsmønster, der er præget af en ”brug og smid væk”-tankegang.

 

Læs mere om kampen for miljøet her: https://www.irep.dk/miljo

Job

Ledige jobs hos iRep.DK

Her kan du finde jobopslag fra iRep.DK angående stillinger i vores afdelinger i København, Aarhus, Odense, Aalborg og Vejle.

 

Du er også velkommen til at skrive en uopfordret ansøgning til os. Skriv “Uopfordret ansøgning” i emnefeltet og send den til job@irep.dk.

 

Vi sætter utrolig stor pris på alle ansøgninger, vi modtager, men vi har desværre ikke tid til at besvare dem alle. Derfor besvarer vi som udgangspunkt kun relevante ansøgninger, som vækker vores interesse. Så selvom du ikke får et svar, så kan du være sikker på, at din ansøgning er blevet læst.

Ledige stillinger: