FAQ

Ofte stillede spørgsmål


Privat – smartphones og tablets

Skal jeg bestille tid eller kan jeg blot komme forbi?

Vi har ikke tidsbestilling på reparationer, så du kommer bare ind forbi en af vores butikker, når det passer dig. Du er meget velkommen til at kontakte os forud for dit besøg, for at forhøre dig om forventet reparationstid den pågældende dag. Vores tlf.nr. er: 46975050.

Hvor lang tid skal I bruge på en skærm/glas-reparation?

Hvis der kun er tale om skærmen, så kan vi som regel udføre reparationen på 1-3 timer – dette afhænger dog selvfølgelig af travlhed i butikken, og om de nødvendige reservedele er på lager.

Kan I reparere samme dag?

Ja, langt de fleste reparationer kan vi udføre samme dag. Visse reparationer tager dog ofte flere dage. Dette gælder skader som eksempelvis væskeskader, hvor vi skal lave en tidskrævende diagnose og rense hovedenheden med vores specialværktøj. Ligeledes kan det ske, at vi ikke har reservedelen på lager, hvilket selvfølgelig også forklænger reparationstiden.

Jeg har sendt min enhed til jer med posten. Hvornår får jeg den tilbage?

Ved indsendelse med posten får du typisk din enhed retur inden for 3-7 arbejdsdage. Reparationstiden kan dog blive forlænget ved diagnose af væskeskade, mangel på reservedele eller lignende. Hvis enheden skal ombyttes, forlænges reparationstiden med yderligere 4-7 arbejdsdage.

Jeg har fundet en reparatør, der er meget billigere end jer. Hvorfor er jeres priser så forskellige?

Man skal være opmærksom på, at der kan være stor kvalitetsforskel på reservedele til smartphones og tablets. Vi har valgt kun at tilbyde vores kunder de absolut bedste reservedele på markedet, hvilket sikrer at din enhed fungerer fuldstændigt som før efter en reparation hos os. De andre fordele ved at vælge os, kan du læse mere om her: https://irep.dk/om-os/hvorfor-vaelge-irep-dk/

Bruger I originale dele hos iRep.DK?

Hvis muligt, så bruger vi altid originale reservedele. Apple tillader desværre ikke, at man køber reservedele direkte fra dem – derfor må vi ikke kalde vores reservedele til Apple-produkter originale. De er dog af fuldstændig samme kvalitet som de dele, der sidder i enheden fra ny.

Tilbyder I lånetelefoner ved reparationerne?

Ja. Vi tilbyder lånetelefoner, hvis vi har nogen ledige. Lånetelefoner skal afhentes i en af vores butikker, og vi opkræver et depositum 1500 kr. som returneres, når du afleverer lånetelefonen tilbage.

Kan jeg købe løse reservedele?

Ja, det kan du godt. Skriv blot til os på mail@irep.dk med din forespørgsel, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt med en pris.

Hvordan fungerer overtagelse af garanti og reklamationsret?

Det foregår ved, at vi overtager de resterende måneder af garantien og reklamationsretten på enheden, hvis den bliver repareret af os. Du kan læse mere om betingelserne her 

Kan I hjælpe med en fejlsøgning/reparation på en MacBook/iMac?
Køber I brugte telefoner/tablets?

Ja, det gør vi – dog kun iPhones og iPads. Kom ind forbi en af vores butikker og få et uforpligtende pristilbud eller besøg vores webshop – www.irep.dk/shop

Sælger I telefoner/tablets?

Ja. Vi sælger smartphones og tablets i alle vores butikker og via vores webshop – www.irep.dk/shop. Der er både nye og brugte enheder til salg.

Er der studierabat på reparationerne hos jer?

Nej, desværre ikke. Vi har dog ofte kampagner, hvor vi yder rabat på udvalgte reparationer. Disse vil blive annonceret på vores Facebook-side

Kan man få mængderabat, hvis man skal have repareret flere enheder?

Vi har ikke nogen faste mængderabatter, men skal du have foretaget mange reparationer, så kan butikschefen i butikken ofte finde en god pris til dig.

Hvad betyder status på min sag på www.myrep.dk?

”Afventer svar fra kunde”
Vi kan ikke gå videre med reparationen, før vi har fået svar fra dig. Dette kan eksempelvis være låsekoden til telefonen, så vi kan teste den, eller deaktivering af Find min iPhone. Vi har prøvet at kontakte dig, men er ikke kommet igennem. Kontakt os hurtigst muligt på 46975050 eller mail@irep.dk.

”Afventer ombytning”
Din enhed er blevet sendt af sted til ombytning gennem vores samarbejdspartner. Selve ombytningsprocessen tager typisk 4-7 arbejdsdage.

”Faktureret”
Vi har faktureret dit forsikringsselskab eller virksomhed for reparationen, og din enhed er enten udleveret, klar til afhentning eller blevet sendt af sted til dig med posten.

”Meldt totalskadet”
Da det ikke var enten muligt eller rentabelt at reparere din enhed, så har vi meldt den totalskadet til dit forsikringsselskab. Vi har sendt en totalskaderapport til forsikringsselskabet, og de vil kontakte dig med henblik på udbetaling af erstatning.

”Modtaget”
Vi har modtaget din enhed i en af vores afdelinger og vil påbegynde reparationen eller diagnosen hurtigst muligt.

”Oprettet”
Din reparationssag er oprettet i vores system, men enheden er endnu ikke modtaget i en af vores afdelinger.

”Venter på reservedel”
Vi har desværre ikke reservedelen til reparationen på lager og har derfor bestilt den hos vores leverandør. Alt efter leverandøren tager det typisk 2-14 arbejdsdage, før reservedelen ankommer.

”Under behandling”
En af vores teknikere sidder netop nu og arbejder på din enhed. Ved diagnoser og lign. kan en enhed dog godt være under behandling i flere dage, da testprocessen er meget tidskrævende.

”Venter på fakturering”
Vi mangler blot at fakturere dit forsikringsselskab eller virksomhed for reparationen, og enheden er enten udleveret, klar til afhentning eller blevet sendt af sted til dig med posten.

”Udleveret”
Din enhed er blevet udleveret til dig i en af vores butikker eller sendt af sted med posten fra os.

”Afventer betaling”
Vi afventer betaling for selvrisiko eller reparation via det bealingslink, som vi har sendt til din e-mail.

Forsikring – smartphones og tablets

Hvor lang tid vil reparationen tage?

Reparationstiden kommer an på, hvordan du indleverer din enhed til os og hvilken type reparation, der er tale om.

 

Indleverer du din forsikringsanmeldte enhed personligt i én af vores butikker, så kan du i langt de fleste tilfælde forvente at få din enhed tilbage igen samme dag – ofte inden for 1-2 timer. Visse reparationer kræver dog længere tid. Dette gælder eksempelvis skader som væskeskader, hvor vi skal lave en tidskrævende diagnose og rense hovedenheden med vores specialværktøj. Disse reparationer tager typisk 2-7 arbejdsdage, helt afhængigt af skadesomfanget.

 

Vælger du at sende din enhed til os med posten, skal du regne med at undvære din enhed i 3-7 arbejdsdage – op til 5 arbejdsdage på værksted, og 1 dag til fragt hver vej. Ved diagnoser af eksempelvis vandskader kan behandlingstiden blive yderligere forlænget med 1-3 arbejdsdage.

 

Hvis din enhed skal ombyttes, så tager selve ombytningsprocessen gennem vores samarbejdspartner 4-7 arbejdsdage – dette inkluderer ikke de 3-7 arbejdsdage til diagnosen.

 

Bemærk også, at selvom vi har et stort lager med reservedele, så kan det ske, at vi eksempelvis ikke har skærme til visse modeller på lager, og reparationen derfor først kan udføres, når vi har fået reservedelen på lager igen.

 

Vælger du selv at sende enheden ind uden brug af vores fragtlabel, så anmoder vi om, at du sender enheden som en pakke med et forsendelsesnummer således, at indholdet er forsikret.

Hvad med min selvrisiko?

Proceduren vedr. selvrisiko varierer fra forsikringsselskab til forsikringsselskab. iRep.DK opkræver selvrisikoen på vegne af nogle forsikringsselskaber, og andre forsikringsselskaber opkræver den selv.

 

Hvis du er i tvivl om, hvordan selvrisikoen opkræves i din reparationssag, bedes du sende en e-mail til forsikring@irep.dk.

Skal jeg sende tilbehør med, når jeg sender min telefon til jer?

Nej. Det eneste du skal sende til os, er din forsikringsanmeldte enhed, udfyldt følgebrev og en kopi af din købskvittering på enheden. Kopi af købskvittering kan alternativt sendes til os pr. mail på forsikring@irep.dk.

Tilbehør som covers, opladere etc. og SIM-kort skal altså ikke sendes med. iRep.DK kan ikke stilles til ansvar for bortkommet tilbehør.

Vil min garanti stadig gælde efter reparationen af min forsikringsanmeldte enhed?

Ja. Vi overtager de resterende måneder af din garanti og reklamationsret.

Derudover yder vi 24 mdr. garanti på den udskiftede reservedel.

Bruger I originale dele?

Hvis muligt, så bruger vi altid originale reservedele. Apple tillader desværre ikke, at man køber reservedele direkte fra dem – derfor må vi ikke kalde vores reservedele til Apple-produkter originale. De er dog af fuldstændig samme kvalitet som de dele, der sidder i enheden fra ny.

Skal jeg bestille tid eller blot komme forbi?

Hos iRep.DK tager vi ikke imod tidsbestilling, men beder vores kunder om at komme forbi butikkerne, når det passer dem. Vi bestræber os på altid at have bemanding til at kunne behandle de enheder, som kommer ind til reparation – dog med forbehold for perioder med spidsbelastning, manglende reservedele og forlænget reparationstid ved diagnoser. Der er typisk travlt om eftermiddagen omkring fyraften, men som kunde kan man altid ringe på forhånd og høre om, hvor lang kø der er på den pågældende reparation inden man tager af sted.

 

Tlf.nr. til iRep.DK: 46 97 50 50

Hvordan sender jeg min smartphone eller tablet ind til jer med posten?

Hvis du planlægger at sende din forsikringsanmeldte enhed ind til os med posten, så kan vi sende dig fragtlabel og fragtemballage således, at fragten er betalt.

 

Vi kan enten sende dig:

– Fragtemballage og fragtlabel med posten
(Så skal enheden blot lægges ned i emballagen, fragtlabel påklistres og pakken afleveres på posthuset)

ELLER

– Fragtlabel pr. e-mail
(Hvis du allerede selv har fragtemballage, så kan du spare lidt tid ved at modtage fragtlabel pr. mail, påklistre det pakken og aflevere det på posthuset)

 

Hvis du ønsker at benytte dig af et af disse tilbud, så skal du blot skrive en mail til mail@irep.dk.

 

Fragtlabel og fragtemballage bliver ikke sendt ud automatisk. Det udleveres kun efter anmodning, som beskrevet ovenfor. Bemærk også, at pakken ikke må afleveres i en postkasse. Den skal afleveres direkte på posthuset.

 

Vælger du selv at sende enheden ind uden brug af vores fragtlabel, så anmoder vi om, at du sender enheden som en pakke med et forsendelsesnummer således, at indholdet er forsikret.

Tilbyder I lånetelefoner ved reparationerne?

Ja. Vi tilbyder lånetelefoner, hvis vi har nogen ledige. Lånetelefoner skal afhentes i en af vores butikker, og vi opkræver et depositum 1500 kr. som returneres, når du afleverer lånetelefonen tilbage.

Hvad betyder status på min sag på www.myrep.dk?

”Afventer svar fra kunde”
Vi kan ikke gå videre med reparationen, før vi har fået svar fra dig. Dette kan eksempelvis være låsekoden til telefonen, så vi kan teste den, eller deaktivering af Find min iPhone. Vi har prøvet at kontakte dig, men er ikke kommet igennem. Kontakt os hurtigst muligt på 46975050 eller mail@irep.dk.

”Afventer ombytning”
Din enhed er blevet sendt af sted til ombytning gennem vores samarbejdspartner. Selve ombytningsprocessen tager typisk 4-7 arbejdsdage.

”Faktureret”
Vi har faktureret dit forsikringsselskab eller virksomhed for reparationen, og din enhed er enten udleveret, klar til afhentning eller blevet sendt af sted til dig med posten.

”Meldt totalskadet”
Da det ikke var enten muligt eller rentabelt at reparere din enhed, så har vi meldt den totalskadet til dit forsikringsselskab. Vi har sendt en totalskaderapport til forsikringsselskabet, og de vil kontakte dig med henblik på udbetaling af erstatning.

”Modtaget”
Vi har modtaget din enhed i en af vores afdelinger og vil påbegynde reparationen eller diagnosen hurtigst muligt.

”Oprettet”
Din reparationssag er oprettet i vores system, men enheden er endnu ikke modtaget i en af vores afdelinger.

”Venter på reservedel”
Vi har desværre ikke reservedelen til reparationen på lager og har derfor bestilt den hos vores leverandør. Alt efter leverandøren tager det typisk 2-14 arbejdsdage, før reservedelen ankommer.

”Under behandling”
En af vores teknikere sidder netop nu og arbejder på din enhed. Ved diagnoser og lign. kan en enhed dog godt være under behandling i flere dage, da testprocessen er meget tidskrævende.

”Venter på fakturering”
Vi mangler blot at fakturere dit forsikringsselskab eller virksomhed for reparationen, og enheden er enten udleveret, klar til afhentning eller blevet sendt af sted til dig med posten.

”Udleveret”
Din enhed er blevet udleveret til dig i en af vores butikker eller sendt af sted med posten fra os.

”Afventer betaling”
Vi afventer betaling for selvrisiko eller reparation via det bealingslink, som vi har sendt til din e-mail.

Hvad med garanti og reklamationsret på min ombytningsenhed?

For at være sikker på, at du får en god oplevelse med din nye iPhone, iPad eller Apple Watch, så giver vi altid tre måneders garanti. Så hvis du oplever fabrikationsrelaterede fejl inden for de første tre måneder, så henvender du dig blot til os.

Med ombytningen af din Apple-enhed, følger naturligvis også fornyet reklamationsret. Du vil altså med andre ord aldrig være ringere stillet end før ombytningen – tværtimod vil du som oftest være bedre stillet.

Længden af denne reklamationsret afhænger af, i hvilket land enheden er købt. Det er derfor et krav, at du kan fremvise den originale købskvittering ved en eventuel reklamation, så vi kan fastslå købslandet og dermed længden af reklamationsretten.

Eksempler:
Enhed købt i Danmark = 24 mdr. reklamationsret
Enhed købt i USA = 12 mdr. reklamationsret

Den originale købskvittering er kvitteringen, du fik udleveret, da du oprindeligt købte din iPhone, iPad eller Apple Watch. Et billede af købskvitteringen indsendt pr. mail er tilstrækkeligt, så længe teksten er læsbar.

Kan jeg få en kvittering på min ombytningsenhed fra iRep.DK?

Hvis du ønsker en kvittering på ombytningsenheden, så skal du blot rette henvendelse til vores kundeservice – mail@irep.dk. Du behøver dog ikke kvitteringen ved evt. reklamationer til os, da det er nok blot at henvende sig med reparationsnummeret.

Medfølger der tilbehør til en ombytningsenhed?

Nej. En ombytning svarer til en reparation af enheden, og der medfølger derfor intet tilbehør (ladekabel, ladestik, hovedtelefoner etc.).

Tilbydes iRepGO! til forsikringskunder?

Nej. Vi tilbyder desværre ikke iRepGO! til kunder, som skal have repareret deres enhed efter anvisning fra deres forsikringsselskab.

Reparation af MacBooks og iMacs

Hvilke computere kan I reparere?

I øjeblikket tilbyder vi reparation af følgende computer-modeller fra Apple: MacBook, MacBook Pro, MacBook Air og iMac.

Hvor kan jeg indlevere produktet?

Computere kan indleveres i alle vores butikker. Reparationen vil blive udført på vores værksted i København.

Kan jeg sende min computer til jer?

Ja. Såfremt du ønsker at sende produktet, skal dette sendes til iRep.dk, Banevingen 14B, 2200 København N. Der skal FØR afsendelse være oprettet en sag, og forsendelsen skal være markeret med et sagsnummer. Dette gøres ved at kontakte os pr. telefon (46975050) eller mail (mail@irep.dk).

Hvordan sender jeg min computer?

Såfremt du ønsker det, kan vi tilsende dig enten returlabel (hvis du selv har emballage) eller en returpakke med både fragtemballage og returlabel. Vi gør opmærksom på, at produktet skal være forsvarligt emballeret, og vi ikke tager ansvar for uforsvarligt emballerede pakker. Vi anbefaler derfor, at vores emballage benyttes.

Hvor lang tid tager en reparation?

Den gennemsnitlige reparationstid er 3-5 arbejdsdage.

Hvad koster en reparation?

Pris på reparation af diverse Macbooks og iMacs kræver altid en diagnose på vores værksted. For vejledende prisoverslag er du dog velkommen til at kontakte os på mail@irep.dk med oplysning om fejlbeskrivelse og enhedens serienummer.

Hvad koster diagnosen?

En diagnose af et produkt, med efterfølgende tilbud, koster 300 kr. inkl. moms. Såfremt tilbuddet accepteres, frafalder omkostningen ved diagnosen. Diagnosen opkræves altså kun, hvis produktet ikke ønskes repareret.

Kan jeg få lavet min computer, mens jeg venter?

Nej, desværre ikke. Computere repareres centralt på vores værksted i København. Produktet undersøges hvorefter der gives et pristilbud. Det er til hver en tid muligt at afvise tilbuddet og få produktet retur uden reparation..

Kan jeg få mere lagringsplads eller flere RAM i min computer?

Ja, vi kan udskifte harddisken/RAM til anden størrelse, såfremt det ønskes. Vi gør dog opmærksom på, at producenten af disse reservedele ikke vil være Apple, da de ikke leverer andet end standardstørrelserne. Harddisken vil dog være af samme fabrikat som originalen.

Har I reservedele på lager?

Nej. Alle reservedele bestilles specifikt til din model og med de ønskede indstillinger. Vi bruger KUN originale reservedele til Apple-computere, medmindre opgraderinger ønskes af f.eks. harddisk eller RAM. Reservedele leveres fra dag til dag og købes fra en dansk Apple-forhandler.

Mister jeg mine data ved en reparation?

Vi vil altid forsøge at undgå at slette data i det omfang, det er muligt. Ved skade på harddisken, er der dog stor risiko for, at produktet vil blive leveret retur nulstillet med alt personlig data slettet. Husk at gøre opmærksom på, hvis der ønskes backup af data.

Kan I redde mine data?

Vi kan forsøge at lave en omfattende backup af hele harddisken, også selvom den er gået i stykker. Dette vil normalt tage 24-48 timer, og vil redde så meget data som muligt. Vi kan ikke garantere, at alt data kan reddes. Backup af en harddisk koster 500 kr. inkl. moms – dette kræver dog, at der indleveres eller udskiftes et medie som data kan overføres til.

Såfremt vi ikke kan tage backup af produktet, skal der ikke betales for forsøget.

Ydes der reklamationsret på reparationen?

Ja, vi giver altid 24 måneders reklamationsret på alle reparationer og udskiftede reservedele.

Mister jeg min oprindelige garanti, hvis jeg får produktet lavet hos jer?

I langt de fleste tilfælde vil du efter endt reparation fortsat være dækket af den oprindelige garanti. Vi bruger kun originale Apple-reservedele, Der er dog undtagelser, hvor så store dele af maskinen er udskiftet, at det ikke længere betegnes som samme enhed. Dette gælder primært ved udskiftning af logicboard, da produktet derefter vil have et nyt serienummer.

Bruger I originale reservedele til Macbooks og iMacs?

Ja, til reparationer af Macbooks og iMacs bruger vi kun originale reservedele, med undtagelse af  visse opgraderinger af harddisk og RAM, da Apple kun leverer standardstørrelserne. Harddisken vil dog være af samme fabrikat som originalen.